مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره تحصیلی

  • ۰
  • ۰

 

انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی

هرساله تعداد زیادی داوطلب در گروه های آزمایشی مختلفی با هم رقابت می کنند , رشته های کنکور سراسری ریاضی پس از تجربی پرطرفدارترین گروه آزمایشی در کنکور های سراسری هستند . به هنگام برگزاری آزمون داوطلبان و دانش آموزان این رشته باید آمادگی کافی را داشته باشند چرا که تعداد کثیری از داوطلبان با اختلاف اندکی در رتبه به رقابت با یکدیگر می پردازند .

گروه آزمایشی ریاضی نیز می توانند مانند سایر گروه های آزمایشی در دوره های روزانه , شبانه یا نوبت دوم , نیمه حضوری و صرفا با سوابق تحصیلی پذیرفته شوند . در اینجا به شرح شرایط و ویژگی های دو دوره ی روزانه و شبانه خواهیم پرداخت .

روزانه

مدارک کسب شده از این دانشگاه ها اعتبار بالایی در میان سایر دانشگاه ها دارد و افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های روزانه به شرط داشتن مهارت کافی زودتر در بازار کار جذب می شوند .

پس از اتمام دوره ی تحصیلی در دانشگاه روزانه فارغ التحصیل نسبت به تحصیل دوره رایگان تعهد خدمت در کشور را دارد و تا پایان این دوره حق خروج از کشور را نداشته مگر اینکه هزینه آن را بپردازد .

دانشگاه های دولتی روزانه هیچ وجهی بابت تحصیل از دانشجویان خود دریافت نمی کند و هزینه های جاری مانند خوابگاه و غذای دانشجویی هم بسیار اندک و ارزان است که پس از اتمام دانشگاه به صورت اقساطی و یا یکجا از دانشجو دریافت می گردد .

• شبانه

دانشگاه های شبانه یا نوبت دوم همان مدارک دوره روزانه را به فارغ التحصیلان خود می دهد چرا که کیفیت تحصیل در این دانشگاه ها مانند دوره های روزانه است اما در این دوره از دانشجو شهریه اخذ می گردد و میزان آن هم به سطح علمی دانشگاه بستگی دارد , دانشگاه های خوب مبلغ بیش تری از دانشجویان اخذ می کنند .

دیگر تفاوت این دوره با دوره ی روزانه عدم تعهد خدمت است چرا که دانشجو تمام هزینه های تحصیل خود را پرداخت می نماید , مدرک اتمام دانشگاه پس از فارغ التحصیلی به فرد داده می شود و اجباری برای ماندن در کشور وجود نخواهد داشت .

برای مشاهده پربازدیدترین مقالات سایت جامع درخت دانش بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 97

سامانه انتخاب رشته مجازی

 دفترچه کنکور سراسری 97

لیست رشته های بدون ککور دانشگاه آزاد 97

  • ۹۷/۰۴/۲۵
  • roya hoshdar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی