مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره تحصیلی

  • ۰
  • ۰


مزایای مدارس شاهد

با توجه به استعدادیابی و کشف خلاقیت دانش آموزان تیزهوش در مدارس تیزهوشان، می توان این گونه مدارس مانند مدارس شاهد و نمونه دولتی را به عنوان مدارس برتر در ایران معرفی نمود. وجود سایت مدارس شاهد و نمونه دولتی برای دانش آموزان تیزهوش و در واقع دانش آموز برتر مفید می باشد زیرا که دانش آموزانی که از لحاظ هوشی برتری دارند، لازم است زمینه و فضای مناسب جهت استعدادیابی و کشف خلاقیت برای آنها مهیا شود تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند. اما اگر همین دانش آموز تیزهوش در مدرسه ای با امکانات عادی تحصیل نماید در هم کلاس بودن خود با دانش آموزمتوسط به تدریج سطح تحصیلی او پایین آمده و در واقع استعداد دانش آموز تیزهوش افت کرده و هدر می رود. فضای رقابتی در بین دانش آموزان مدارس شاهد و نمونه دولتی به مراتب بیشتر است. و وجود این فضای رقابتی در تلاش و بالفعل کردن استعداد و توانایی تیزهوشان بسیار مهم است. اگر چه بسیاری از صاحب نظران معتقدند که ایجاد مدارس شاهد برای کل دانش آموزان عادی مضر است و باعث می شود روحیه تلاش و رقابت در دانش آموزان دیگر مدارس کاهش یابد. وجود برنامه های آموزشی و پرورشی ویژه در مدارس تیزهوشان و توجه بیشتر به دانش آموزان تیزهوش از نظر عاطفی و اجتماعی و ...، توجه بیشتر به درسهایی مانند هنر جهت استعدایابی، تاکید در مدارس تیزهوشان بر کارکرد، تجزیه و تحلیل، کاوش و جستجو، تفکری عمیق و واگرا در مدارس باعث ایجاد زمینه مناسب تحصیل برای این دانش آموزان است و می توان وجه تمایز مدارس تیزهوشان با دیگر مدارس را در همین موارد دانست.

برای اطلاع از موضوعات پر بازدید این هفته درخت دانش بر روی لینک های رنگی زیر کلیک کنید

سوالات تیزهوشان

سامانه ثبت نام مدارس تیزهوشان

لیست مدارس شاهد

امکانات مدارس شاهد


معایب مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

در ایران به دانش آموزان تیزهوش تا حدی فشار وارد خواهد شد. چون با وضعیت هوشی بالا و مورد توجه قرار گرفتن از طرف دوستان و جامعه انتظار از آنها بالاست . رقابت در ثبت نام مدارس شاهد 97-98 بسیار زیاد است دانش آموزان در این مدارس تلاش کرده تا خود را از دیگر رقبا بالاتر ببرند. تا حدی می توان گفت بسته به محیط اطراف این دانش آموزان، دچار غرور کاذب می شوند. چون با تحصیل در این مدارس ویژه خود را نوعی برتر دانسته تافته جدا بافته به حساب می آورند. طبیعتا دانش آموزان تیزهوش از مسایل عادی جامعه مانند مسایل اجتماعی و عاطفی تا حدی دور خواهند ماند.

ثبت نام مدارس تیزهوشان برای چه دانش آموزانی مناسب است؟

در مدارس تیزهوشان نهم و به مراتب کمتر در مدارس نمونه دولتی علاوه بر تدریس کتابهای تصیلی کلاسهای فوق برنامه، برگزاری آزمون های ماهیانه، برنامه های آموزشی متفاوت، معرفی کتابهای آموزشی علاوه بر کتابهای درسی و .... باعث می شود که تحصیل سه گروه از دانش آموزان را برای مدارس تیزهوشان مناسب ندانیم.

1-      دانش آموزان خونسرد و بی خیال با وجود بالا بودن ضریب هوشی نمی توانند دانش آموزان موفقی در مدارس تیزهوشان باشند در حالی که این دانش آموزان می توانند در مدارس عادی به موفقیت دست یابند.

2-      تحصیل دانش آموزان مضطرب با وجود استعداد بالا در مدارس تیزهوشان غیر از خود برای دیگر دانش آموزان نیز خطرناک خواهد بود.

3-      انش آموزانی که بیش از اندازه منضبط هستند و تمام کارهایشان را در چهارچوب قاعده و قانون انجام می دهند زمینه برای استعداد یابی را در خود نابود کرده اند پس نمی توان این دانش آموزان را برای تحصیل در مدارس تیزهوشان تشویق نمود.

 

مشاوره تحصیلی درخت دانش

جهت مشاوره تحصیلی فرزندان تیزهوش خود و ثبت نام مدارس تیزهوشان 97، برنامه ریزی درسی تیزهوشان 97، آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97، شرایط مدارس تیزهوشان، بهترین منابع تیزهوشان 97 و ... با مشاوران مجرب و متخصص درخت دانش با شماره 9099072943 بدون کدگیری و از تلفن ثابت تماس بگیرید و آینده تحصیلی فرزندان خود را با راهنمایی های مشاوران درخت دانش روشن سازید.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی