مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره تحصیلی

  • ۰
  • ۰


سامانه هدایت تحصیلی پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم 97-98 مهم و اثر گزار در زندگی است. انتخابی که مسیر اتفاقات زندگی دانش آموزان را تعیین می کند. انتخاب رشته پایه نهم مقدمه و شروع انتخاب رشته دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی و نهایتا شغل آینده است. پس باید دانش آموزان گرامی دقت کنند که رشته ای را که انتخاب می کنند، با توانایی های دانش آموز، ویژگیهای شخصیتی و روحی و امکانات و فرصتهای دانش آموز مطابقت داشته و به گونه ای باشد که از نظر بازار کار ، رضایت شغلی آینده و محیط کار فرد را تأمین نماید.

عوامل مؤثر در انتخاب رشته پایه نهم

هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم خرداد97جدی گرفته مشاوران متخصص ما هر موضوع تأثیرگذاری را در وجود دانش آموز در نظر بگیرند مانند انگیزه، شناخت، علاقه، توان علمی، استعداد تحصیلی، بازار کار، توان مادی، برداشت اجتماعی و ...

انتخاب رشته ریاضی فیزیک در پایه نهم

انرشته های پرطرفدار دیگر می توان رشته ریاضی و فیزیک را نام برد. کسانی که در متوسطه اول به ریاضی علاقه زیادی دارند و توانایی تجزیه و تحلیل و تجسم اجسام و اشکال هندسی را در ذهن داشته باشند، می توانند در انتخاب رشته پایه نهم رشته ریاضی و فیزیک را با کسب دیگر شرایط انتخاب نمایند. این گروه از دانش آموزان مهندسان آینده کشور هستند. دانش آموزانی که این رشته را انتخاب می کنند، نباید جمع 3 نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر کدام از درسهای ریاضی و علوم در سه پایه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضریب کمتر از 42 باشد. البته ناگفته نماند ضریب ریاضی و علوم در هر سه سال متوسطه اول 3 می باشد. به طور کلی اگر نمرات هر درس مانند ریاضی و علوم را در ضریب آن درس جمع و سپس جمع آن را بر تعداد درسهای مرتبط با آن رشته تقسیم نماییم، حداقل باید معدل 14 و بیشتر از آن باشد.

انتخاب رشته علوم تجربی در پایه نهم

کسانی که در دوره راهنمایی به علوم تجربی بیشتر علاقه دارند و در دوره دبیرستان زست و شیمی و فیزیک از درسهای مورد علاقه آنها می باشند و در آینده نیز دوست دارند در رشته هایی مانند پزشکی و پیراپزشکی  و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و علوم تغذیه و زیست و شیمی را به عنوان رشته دانشگاهی خود برگزینند، می توانند رشته تجربی از شاخه نظری را به عنوان رشته انتخابی پایه نهم خود برگزینند. دانش آموزانی که این رشته را انتخاب می کنند، نباید جمع 3 نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر کدام از درسهای ریاضی و علوم در سه پایه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضریب کمتر از 42 باشد. البته ناگفته نماند ضریب ریاضی و علوم در هر سه سال متوسطه اول 3 می باشد. به طور کلی اگر نمرات هر درس مانند ریاضی و علوم را در ضریب آن درس جمع و سپس جمع آن را بر تعداد درسهای مرتبط با آن رشته تقسیم نماییم، حداقل باید معدل 14 و بیشتر از آن باشد.

انتخاب رشته علوم انسانی در پایه نهم

از دیگر شاخه های نظری است. دانش آموزانی که بیشتر روابط عمومی بالا و قدرت سخنوری بالایی دارند و توانایی حافظه و تمرکز قوی دارند و همچنین به درسهایی مانند ادبیات و روانشناسی و اقتصاد و .. علاقه مندند، می توانند این رشته را انتخاب کنند. دانش آموزانی که این رشته را انتخاب می کنند، نباید جمع 3 نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر کدام از درسهای زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی و مطالعات اجتماعی در سه پایه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضریب کمتر از 42 باشد. البته ناگفته نماند ضریبزبان و ادبیات فارسی در هر سه سال 4، مطالعات اجتماعی 3 و عربی 2 خواهد بود. معدل دروس مرتبط نباید کمتر از 12 باشد.

انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی در پایه نهم

دانش آموزانی که در پایه نهم این رشته را انتخاب می کنن مانند رشته های علوم انسانی در مقطع دانشگاهی حق انتخاب دارند.  رشته هایی مانند الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، جامعه شناسی و ...

دانش آموزانی که این رشته را انتخاب می کنند، نباید جمع 3 نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر کدام از درسهای ریاضی و کار و فناوری در سه پایه دوره متوسطه اول بدون احتساب ضریب کمتر از 36 باشد. البته ناگفته نماند ضریب ریاضی 2 و کار و فناوری در هر سه سال متوسطه اول 3 می باشد. به طور کلی اگر نمرات هر درس مانند ریاضی و کار و فناوری را در ضریب آن درس جمع و سپس جمع آن را بر تعداد درسهای مرتبط با آن رشته تقسیم نماییم، حداقل باید معدل 12 و بیشتر از آن باشد.

انتخاب رشته  فنی و حرفه ای در پایه نهم

دانش آموزانی که بیشتر علاقه به کار در آزمایشگاه و کارهای عملی دارند و علاقه زیادی به ریاضی  نداشته و ترجیح میدهند در دانشگاه در رشته ای مانند هنر یا کشاورزی یا رشته های صنعتی ادامه تحصیل دهند، می توانند شاخه فنی و حرفه ای را برگزینند. این شاخه شامل چهار رشته تحصیلی به شرح زیر است:

1-         رشته های زمینه هنر: افراد علاقه مند به تحصیل در یکی از رشته های هنرهای نمایشی، فرهنی ادبی، کارهای هنری در خانه و .. می توانند این رشته را برگزینند.

2-         رشته های زمینه کشاورزی: افرادی که علاقه به ادامه تحصیل در یکی از رشته های کشاورزی، امور دام و طیور، جنگل و مرتع، شیلات و ... دارند می توانند این رشته تحصیلی را برگزینند.

3-         رشته های زمینه خدمات: رشته های زمینه خدمات شاخه کار و دانش

افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در یکی از رشته های زمینه خدمات شاخه کار و دانش می توانند این رشته را برگزینند شامل: خدمات غذایی مانند کنترل مواد غذایی، خدمات اجتماعی مانند هتلداری و سیاحتی و ...

4-         رشته های زمینه صنعت: رشته های زمینه صنعت کار و دانش

دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته هایی مانند برق، عمران، مکانیک، سرامیک و شیمی و ... می توانند این رشته تحصیلی را برگزینند.

مشاوره تحصیلی درخت دانش

جهت مشاوره و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم  و انتخاب بهترین رشته  متناسب با دانش آموز می توانید با شماره 9099072943 بدون کدگیری از سراسر ایران با شماره ثابت تماس گرفته و از راهنمایی های مشاوران مجرب و متخصص درخت دانش بهره مند شوید.

 

 

 برای اطلاعات بیشترودر مورد رشته های هدایت تحصیلی بر روی لینک های رنگی زبر کلیک کنید:

انتخاب رشته علوم تجربی پایه نهم

تفاوت شاخه فنی حرفه ای با کاردانش

انتخاب رشته ریاضی پایه نهم

هدایت تحصیلی چیست ؟



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی